Nieuwe Meuk


Over Acda en de Munnik
2 november, 2007, 07:31
Filed under: Songtekst

Het gedicht van Lebbis en Jansen over Acda en de Munnik met daarin de titels van een aantal nummers verwerkt. Als je de eerste letter van elk couplet achter elkaar zet staat er Acda en de Munnik

Een onwaarschijnlijk jaar

Als nieuwjaarsdag begint weet je nauwelijks waar je hoofd is
Maar echt diep donker wordt het pas Als het vuur gedoofd is.
Circa februari ging ze weg, ik voelde kou
Ik riep nog als je weggaat kan ik nooit Wennen aan jou.
Dan is het maart de lente komt, de buurman slacht zijn schapen.
Ik heb niks tegen moslims maar ik brul: he Laat me slapen.
April dat zie je vaker is de 4e en dat is wel lekker.
Want een jaar zonder april is als een Zwerver zonder wekker.
En als april voorbij is moet mei zo’n beetje daar zijn.
Maar ik voel me niet zo lekker want ik wil Bij haar zijn.
Nee echt wat denk je, ze kwam terug. Ik heb haar weer gevonden.
De eerste sex was net als toen en duurde Tien seconden.
De paraplu verkoper loopt en passant te balen.
Want het is juni dus het regent, maar Het regent zonnestralen.
Even juli dus vakantie, maar je weet wel hoever je gaat.
De tv, het WK voetbal en de Eerste Helmerstraat.
Maar goed augustus da’s echt zomer, die duurde 2, 3 dagen lang.
De weervrouw kan er niks aan doen, Monique Somers Wees niet bang.
Uiteindelijk september, wat nou herfst de kurken knallen.
En als je smaen alles opdrinkt zul je samen 6x vallen (eigenlijk 3x vallen dus).
Nee oktober dat is een kater, je koopt kleren in een roes.
Maar wie staand een pantalon past, moet vaak Zitten voor de blues.
November zin in winterkost, dat is wat je wilt eten.
Maar als dat daar spruiten zijn, zou het hier Brussel moeten heten.
Ik stel nu Paul of Thomas een vraag, dus zeg geen nee.
Als zij weer (je) bij me weggaat, mag ik dan met je mee ?
Kerst, oudejaar december en wie dit hoort of leest.
Weet nu een echte dichter ben ik Niet of nooit geweest.


Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

